18.01.2010

Fine kasseroller=gjenbruk..

Synes selv at jeg har en herlig samling av kasseroller.....i alle stilarter....vil ikke bytte ut en eneste en  av de:)
I går laget jeg for første gang en av min søns favorittmiddager,
som han alltid forlanger når han kommer til mormor.


Her møtes to tidsepoker...


Den ene er i emalje med roser på...helt skjønn..


Denne er jeg så glaaaaaaad i...


Den andre kjelen er en slik fancy Trond Moi stål kjele som ser ut som en vispebolle med et håntak som står rett opp som en pinne......
Og så er det min siste kjøpte sauskål....


Ja....så var det hva middagen var ja: ):)


Ja...ikke lett og se hva dette er...graut eller??:)


Nam,nam,nam.......har dere hørt om Plukkfisk?
Den er laget av torsk som jeg selv fisket på Ylvingen i sommer....helt fersk fra havet.....
Oppskriften er ganske enkel
Hvit tykk saus med masse løk......fisk....litt muskatnøtt....
med
poteter og gulerøtter
og
masssse sprøstekt bacon og baconfett.....


Da ønsker jeg alle en riktig god middag...

goeKlemmer elinAnita

20 kommentarer:

Monica sa...

Hej !!!!
Vilken mysig blogg !!
Lägger till dig på min lista om det är okej.....
Kram,
Monica

Violetta sa...

Åh...nammm, smatt... mamma brukte lage plukkfisk, og det er bare sååå godt! Kanskje noe å putte på menyen for flere :)

Lilliannes verden sa...

Åh, så skjønn den gamle kasserollen var! Og plukkfisk er berre det deilgaste som kan etast... Mmmm! Det fekk eg lyst på nu!

Fro (Idyll på landet...) sa...

Vakker gammel kasserolle du har. Jeg har hørt om plukkfisk, men aldri smakt - det ser godt ut! :)
Klem

Anette Willemine sa...

Digger fisk, nesten i alle varianter. Har ikke spist så mye sushi, men det er vel det eneste. God gammeldags plukkfisk er jo deilig. Veldig nostalgisk! :) Jeg pleier å lage gammeldags fiskegrateng innimellom mmmmm.
Mang en restaurantservitør har hevet på øyebrynet da minstedamen på 10 (hun startet egentlig å si dette da hun var 4 år) spør om de har ørret til barnemeny. He, he. Men, seriøst, hvorfor skal vi servere dårlig fast-food til barn når det finnes sååå mye andre retter som kan lages? De fleste restauranter pleier å være fleksible å lage en fiskerett i passe størrelse og da er hun så happy! Nå skal det sies at hun spiser veldig gjerne pizza også da - aller helst min (mor stolt).

Ønsker deg en deilig start på uken, min venn!

Varm klem fra
Anette Willemine

Thelma Louise sa...

for noen søte kjeler.:-) Og middagen, kunne jo nesten minne om lutefisk light.:-)

p.s. Tannlegen gikk fint...bare 1500 kr fattigere, dvs. mindre lysestaker og stæsj.:-)
og årsaken til at jeg måtte ditt, var at jeg var sunn...bakte grove rundstykker alla ingers rugbrød..og plomben sprakk pga et hardt korn..eller knust hvete :-) Noen ganer er det dumt å dyrt og være sunn..

Nå er det hollywood fruer...tv3 :-)

kos deg, klem gry

Anette Willemine sa...

Å, nå ble jeg veldig rørt! Tusen, tusen takk for vakre ord. Du er den søteste! Disse ordene skal jeg ta godt vare på. Takk for at du er du og at jeg fant deg her inne!

God klem fra
Anette Willemine

Josefine sa...

Heisan

Ja plukkfisk var hverdagsmat på mitt barndoms middagsbord, kjempegodt!

Sjarmerende panner du har:) Klem

Mitt hvite hus sa...

Så flott kaserolle... herlige blosmter på den.


klem Kerstin

Unknown sa...

Så flotte nostalgiske kaseroller!
Og middagen så nydelig ut:)

Ha en fin kveld:)

Klem Linda

Rosemary and thyme sa...

Å, nå fikk jeg lyst til å lage plukkfisk!!!
Det er lenge siden jeg har laget. Det ser kjempedeilig ut slik du har presentert det!
Flott kaserolle!
Klem Tove

kjersti sa...

Men gud så deilig det så ut... jeg elsker fisk, både rosa og hvit, hihi:)
Og for en kasserollesamling, imponerende...

Takk for koselig hilsen hos meg i dag:)

Klem Kjersti

Fru Luna sa...

Så nydelig kjele :)
Ha en fin kveld!
Klem Linda

Monica sa...

Heisann:) Gu såååå nydelig kjele, og da mener jeg den med roser på, men trond moi gryta så stilig ut den også, hihi... Nei for all del jeg tok det virkelig ikke ille til mote og jeg mente det ikke så noen spark tilbake elelr noe... Det var flere enn deg som sa jeg ikke burde male den, og det vil nok alltid være forskjellige meninger om slikt, det er jeg fullt klar over. Jege r glad dere sier deres mening på bloggen min , for da tenker jeg meg kanskje litt om også... Men sta som jeg er så hadde jeg altså allerede bestemt meg. Min kjære kommenterer til meg hver gang jeg maler: du må huske at du aldri kan få den tilbake igjen slik som den var nå!! hihi Han passer på:) God klem fra Monica

Solveig sa...

Tusen takk for koselig kommentar. Du er å bare god du da:o)))
Så flott en kasserolle! Veldig kjekt med disse gamle tingene - en får et helt spesielt forhold til dem:o)
Plukkefisk ja; DET er lenge siden jeg har spist! Kjempegodt er det. Nå gav du meg et godt tips:o)))
Ha en nydelig tirsdag, min venn:o)
Klem fra Solveig

Kjeruben sa...

Plukkfisk har eg aldri smakt, men ser spennande ut :D
Ønsker deg ein strålande dag!
:o)

PS. Hugsar ikkje akkurat kva eg endra på for å få til stor fin skrift i overskriftene i sidefeltet. Men da eg oppretta bloggen endra eg på masse og las om html 'over alt' ;-) Til slutt endra eg ei og ei skrift og sjekka på bloggen etterpå kva som hadde endra seg ;-) Det som er dumt er jo at den overskrifta er felles med dato-skrifta i innlegga... så den blir okså ganske stor. Men det får eg leve med til eg har ork til å finne ut korleis eg skal få skille dei to :D

helle sa...

Hej Elin, måske skulle man plukke lidt fisk til middag!! Lyder godt!

Klem Helle

Nyanser av vitt sa...

Hej ElinAnita
Har aldrig hört talas om detta. Men vi älskar fisk i vår familj.
Så fina karotter/kastruller du har
kram Agneta

Thelma Louise sa...

Go dag.:-) Ja nå lurer jeg`? fire F'ene ? F...da tenkte jeg først noe mindre pent ville min mamma sagt...så tenkte jeg noe som vokser i gresset ...Men tror jeg skjønner hvem 4 du mener.:-) F for fire.:-) tja....du og det lure greiene dine..du liker at vi skal lure og gjette.:-) tjhiii.....Kos deg..klem

Sjabbig men chic sa...

Tack du gulliga för ditt besök hos mig. Vilken helt underbart söt kastrull. Gillar den massor.

kram Lisa