26.01.2010

Ikke noe nytt.......

Drømmen om en eplehage  har sendt ut en utfordring i blogglandia..........om og vise noe en har som ikke er kjøpt nytt...................................eeehhh.....ja da har ikke jeg et problem iallefall......for her er vel ikke noe nesten kjøpt nytt hi hi......
Her we go.......


Her er et gammelt sausnebb brukt til blomster(ikke noe nytt her inne det:)
Gamle fruktkniver.......og en gammel pepperbøsse med roser som jeg bare "adore"......og en liten sølv pokal til tannstikkene....



En gammel pressstettglasskål også med blomster........og et par gamle pressglass lysestaker.....
Kan noen si meg hvordan jeg skal vanne disse blomstrene.....jeg sliter med og holde liv i de....PLEAS HELP:)



Litt nærbilder....



Flott disse tingene mot den lille tre kisten min....



De skal vel ha masse vann?? Kanskje jeg gir dem for mye??



Her ser dere et lite utsnitt av begge de gamle kistene mine.......og den lysere delen som står oppå....er skuffen inni den store kisten....og den skuffen tenkte jeg og lage til bord....må bare finne rette understellet.....



Disse to måtte også få være med....synes de er så fine....er heller ikke kjøpt nytt.....

Det er noe med at jeg synes ikke nye ting har den sjelen og sjarmen .........det er bedre karma med ting som har vært eid av noen andre først.....nei og nei nå høres jeg vel helt ut som "over the topp" he he he

Jaja det spiller vel ingen rolle...... flott er det iallefall :):)

Ha en flotters dag alle søøte.....

StoreGoeKlemmer ElinAnita

18 kommentarer:

Thelma Louise sa...

Hej.:-) så mye fint..særlig de to tingene på det siste bilde.:-) Enig, burde neppe være noe problem å finne noe som ikke er nytt.:-))

Klem :-)

Nyanser av vitt sa...

Hej ElinAnita
Så mycket fint. Behöver ju som synes inte vara nytt för att vara fint.
kram till dig

idyll sa...

Så mye fint du har funnet fram ElinAnita.. Likte spesielt godt den nydelig søte saltbøssen:)

Ha ein fin dag.. Klem

Missfryd sa...

Så fint å ha blomster i noe annet en vanlige potter. Den lysestaken din i betong har jeg også, 2 av, og er veldig glad i dem:-)
Klem Ingrid

Guttemamma sa...

Viktig å være glad i det vi har,eslker det siste bildet ditt!! Treghe i systemet mitt...men nå har jeg endelig fått lagt deg til i lista mi...
klem

Mira sa...

Fine ting, liker "lopper" vet du.
Primulaene skal stå kjølig ,og ha mye vann, men må ikkje stå i vann, heller. Et tips er å sette dei oppå litt grønn oasis (Fås i blomsterbutikken og så kan du kutte den til passe bit).Og så holde oasisen fuktig.

Klem fra Mira.

http://kalimerablogg.blogspot.com/ sa...

Mange fine lopper hos deg.
Har også noen som jeg setter pris på.

Her er det full sykdom hos mannskapet enda, men det går vell seg til.
Klem fra Helen

Nostalgia sa...

Det var en artig utfordring for oss loppegale og den tok du jo på strak arm he,he.:-)

Flotte ting du viser. Primula synes jeg er vanskelig å få til også, skal ikke ha for mye og ikke for lite vann...og hva er egentlig passelig,,?

Ønsker deg en fiiin kveld !
Klem, Nostalgia

Elin | Draumesidene sa...

:) Flotte ting du har! Er heilt enig; det er noko med ting som har fått modne hos andre folk først! Eg smilte godt av kommentaren din inne hos meg i dag! Dei to stolane ser jo verkeleg ut som eit eldre ektepar! :) Og eg er allereie heilt fortapt i dei... Lillemor kom frå skulen i dag, og oppdaga at dei hadde fått plass på kjøkkenet. Og eg beklaga at eg ikkje kom til å måle dei, då ho raskt svarte; det er heilt OK det mamma! Eg synes dei er fine eg! :)

Ha ein koseleg tysdagskveld!
Klem frå Elin :)

Elin | Draumesidene sa...

Åhhh! Her er musikk! Kor herleg!!! Trudde det var frå min blogg! :) Men denne skjønne sangen har eg ikkje lagt ut! Snakk om å vere forvirra!

:)

ANETTESHUS.COM sa...

Så mange gamle, flotte ting!!! Nydelige bilder også:)

Ha en fortsatt fin tirsdagskveld!!

Klem
Anette:)

Mitt hvite hus sa...

Heisan..så masse flotte ting du viser.. en moro utfordring som er lett for oss som er loppegale...

Primulaen..skal ha jevnt fuktighet..ikke tørke ut, skal ikke stå i vann..stå kjølig, gjerne om natten og når du er borte..

klem Kerstin

Viola sa...

DU är en riktig loppisfyndare du...vi skulle slå oss samman...synd att du bor så långt bort...:0) hoppas du har en skön kväll, kramen

MariMaja sa...

Fine ting du viser!
Kjekt med saker og ting en har arvet eller funnet på loppis ;)

Josefine sa...

Heisan..

Her var masse fine sjarmerende saker!
Kjekt å ha gamle ting med sjel og ikke bare nye ting...

Den blomsten pleier ikke stå så lenge hos meg heller. Tror den skal ha jevnlig med vann og godt lys. Den kan jo plantes ut da...men ikke så lett det i disse tider! Klem fra meg

h.espe sa...

Så masse flott!! Du er skikkelig flink med gjenbruk, og har sååå masse fine ting i hjemmet ditt! Angående primulaen, kan jeg nok ikke hjelpe deg - mine dør nesten før jeg har fått de i hus - sukk..!!

Ønsker deg en strålende flott dag!

Klem fra Hildegunn

Margrethe sa...

Du lurte på hvordan man lager navigeringsknapper under headeren. Følg denne linken så vil du finne en forklaring. (langt nede på siden . Forklaringen er inndelt i fem innlegg.) http://mreteveian.blogspot.com/search/label/blog%20design. Håper du finner ut av det :)

Drømmen om en eplehage sa...

Å, det var ikke meningen å gå glipp av det. Så bra du gav meg beskjed, for rett skal være rett!

Tusen takk for det flotte bildet. Aldeles herlige bilder med flotte saker!
Og jeg er, som sikker kjent for lengst, en stor tilhenger av gamle skatter. Gjerne i skjønn forening med noe av nyere dato. Noe annet ville, for meg, være livløst.

Ha en skjønn kveld kjære du!