24.10.2010

Gla farver...


Beklager så masse mitt fraveær av besøk i helgen....
men dette nettet mitt er så ustabilt...
og jeg har stått på stand i to trivelige dager..

Er ikke så masse farver i dette huset......og disse blir heller ikke her....

Kan vel kalle dette gla farver...

Denne  er svensk og signert med ,tror det er Ekby hun heter...
Veldig fin for de som liker denne stilen....

Den lettkjennelige Figgjo vasen..

Den turkise for spagetti har fått nytt hjem....


Måtte ha med denne kaffekjelen... designet på den
er så stilig.....og så synes jeg det er litt stas og koke kaffe
på den gammeldagse måten innimellom....
minner meg om bestemor....
Lat som dere ikke ser meg inni kaffekjelen
der da:):)

Håper alle har hatt en koselig helg...

eddaKlemmer

14 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Ja her var det glad farger du... herlig å se...men ikke så mye av dette kommer hjem til meg heller... men fin er det...

NYt søndagskvelden.:Klemmer =)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

ah, så masse lekre farger, eddamor! :) Er heller ikke så masse farger her i huset! Men noen detaljer er fint!!

Kaffekjelen var kjempe fin!

Ha en flott kveld!
Klem

Tovepia sa...

Her var det mange flotte ting jeg husker fra litt tid tilbake;)
Jeg liker farger,men det må være de riktige, da:D
Ha ei fin uke og klem fra meg;)

sylvia sa...

hei.
åå så nydelige ting med vakre farger,
skikkelig retro dette.
herlig kaffe kjele.
ha en fin kveld,
klem fra sylvia

Gry sa...

Ja, det vil jeg kalle gla'farver! ;) Søt kaffekanne, både den og de andre tingene minner meg om barndommen. Så koselig å gjøre ting på gamlemåten iblant. Det er så utrolig vakkert her inne hos deg, sukk.. Så godt å hvile blikket på disse sarte og romantiske fargene og stemningen er vidunderlig <3 Utrolig lekkert lysbord, spesielt og anderledes. Ønsker deg en fin ny uke kjære deg ;) Klem fra Gry

Min stil sa...

Så flotte fargerike ting....
Ha en fin uke.
:) Susanne

Elin | Draumesidene sa...

:) hi-hi! Eg bruker også å vere med inn i blanke ting! :) Glade fargar, og flott design! No er det alt for seint... Men er jo så fint å sitje litt å blogge, når alle andre har lagt seg???

Ha ei vakker veke EA! :)
God klem!
E

Villblomsten sa...

Hei :-)
Mye fint her :-)
Jeg også liker gjennbruk ,
og har mye av det på bloggen min ,
men mest klær da :-)

Tracie~MyPetiteMaison sa...

Oh Edda,
You are so cute in the reflection of that old coffee pot. It is darling, I would have picked it up too. What is it about old coffee pots that remind us of our grandma's? It's a perfect old piece and still works and will smell of delicious caffé! Happy week to you!
xo~Tracie

Tracie~MyPetiteMaison sa...

I love your other finds too, especially the vase, it's beautiful.

Tracie~MyPetiteMaison sa...

I feel the same way about my grandma.
Beautiful day back, Edda.
xo~Tracie

Alven sa...

Hei :-)

Skikkelig retro det der :-) Og ingenting er som lukten av nykokt kaffe :-)

Ønsker deg en flott ny uke :-)

Moccamamma sa...

Hei! Lenge siden jeg kikket innom nå. Mange fine innlegg og bilder nedover her.

Veldig fint service du har fått deg! Det likte jeg :)

Lurer på om det er mulig å fotografere kaffekjel uten selv å komme med? Prøvde det tidlig i høst, men klarte det ikke. Har en Høyang Polaris kaffekjel, og den brukes når de godt voksne i familien kommer på besøk. De vil ha kokekaffe, hvis det skal være ordentlig :)

Ha en fin uke!
Moccamamma :)

Mette sa...

Det er alltid så mye fint å se på bloggen din! Jeg har en del gamle ting, men er jo ikke flink til å ta bilder av dem. Nå står det meste stuet inn i klesskap og andre skap, grunnet husprosjektet, og jeg gleder meg til å finne det frem igjen! Må nok ta en opprydding i tingene også (det hender man gjør noen feilkjøp...skjønt det skjer oftest med nye ting!)

Jeg har også en gammel kaffekanne, men min er ikke så fin som din! Dessverre drikker ingen her i huset ren kaffe (drikker bare kaffebaserte drikker på kafé...) - men lukten av (hjemmekokt) kaffe er nydelig og minner meg om somrene på vestlandet med bestemoren min.

Knytegardinene er nydelige, men er litt usikker på om det blir litt for romantisk i stuen med dem og prismelysekrone...vil stramme opp interiøret litt. Har veldig lyst til å ordne i stua nå. Her er panel (rødbrun, et eksperiment fra et par år tilbake - aldri mer røde vegger!) Vinduene mangler lister, pipa er upusset leca, gulvet oransje furu, med ødelagt lakk...grufullt! Taket er hvitt så det er forsåvidt greit, og vinduene nye! Det er positivt;)

Klem:)