13.09.2010

Hva feiler det meg??



Det lurer jeg på noen ganger....for plutselig så skal jeg gjøre alt på en gang...

Føler jeg begynner og ligne på gammel tanta mi,hun strikket noen rader på
strikkemaskinen sin og så leste hun noen sider i boka...og slik holdt
hun på.Bare at jeg er jo hakket verre...

Nå har jeg spisebordet fult av hvitmalte ting.....og er ikke ferdig....
og masse mer ligger i kø på vent..

Og nå har jeg begynt og strikke og....

Og samler stoffer(blant annet det som ligger på bordet) for harde livet.
Kan vel bedekke veien fra Oslo til Moss......men har ikke sydd en
søm ennå.Og lov og ikke le nå....men har til og med
bestilt meg lapper som skal syes på disse kreasjonen som ikke er sydd en søm
ennu....
På lappene står det med ROSA skrift på hvit bunn.
Eddas
Designet by
Elin A Pettersen...
Unnskyld..men er det den store Chanel jeg tror jeg skal bli???
Er jo ikke vettug....men jeg må jo le av meg selv da....
Det står ikke på troen om og få det til....

Fårikålen står på ovnen nå....og så tenkte jeg at jeg må bake et par
proteinbrød og...
Så må jeg jo lese nye Boligplus,male,strikke blogge, bake......

Men for og snakke om noe annet...så står Hortensian i en bakeboks....
Og lilla og rødt flyter bare godt sammen...

 Ser dere de to krukkene med lilla på....de er ikke de samme som jeg har 
vist før med roser.Disse er større,så da må det vel være til to egg og pochere.

Har fått to nye danske følgere som jeg ønsker varmt Velkommen...
(Er så gla i danmark)

Er det bare meg...eller er det flere der ute som skal gjøre alt på en gang??? :)
(Håper innderlig det)

Takker så mye for hyggelig respons på Birkelunden..
( Da kommer det nok fler innlegg )

Ha en flotters mandagskveld alle suuuupre der ute...


eddaKlemmer

PSSSST:Skulle gjerne ha laget noen øredobber og:):)

30 kommentarer:

Gammel stil sa...

Skal vi si deg noe, kjære Elin?? INGENTING feiler deg!!! Vi skulle gitt myyyye vi, for å være like effektiv og kreativ som du!! Vi synes du er heeeelt fantastisk:) og vi har ofte snakket om det at vi skulle ønske vi var like flinke som deg:) Er bra å ha mange jern i ilden vet du;);) Damer er vel sånn, at vi skal ha flere ting gjort på en gang:) Vi klarer det vi også, men ikke så bra som deg!! Du er virkelig alle tiders:)

Vi har lagt ut et innlegg om et hjørne i stuen vår;)

Klem:)

Beth sa...

Jer er nok enda verre for jeg skulle aller helst ha gjort alt i går!!!

Magdalena sa...

synest det er så hyggelig når noen er sånn... kreative sjeler som liker hverdagen...
har forresten to kakebokser med slikt roselokk...
jkose deg videre!
klem,magny

Gammel stil sa...

Kommoden er nok riktig gammel! Vi er litt usikre, men vi har kjøpt den på et loppemarked:) Da var den brun, så den trengte noen strøk med maling:) Vi synes vi har fått den fin:):)

Lykke til med det:) Ha en koselig kveld:):)

aase sa...

Aj aj aj for er herlig innlegg å lese. Nå kan vise aasemannen at jeg ikke er gal, jeg er HØYST NORMAL ihvertfall blandt oss damene....hihihi!! Vi er flinke vi!!! Stå på Edda, alt rekker du!!!

Hjertedamas blogg sa...

Tja, i mitt hus gjør jeg det jeg har lyst til.....og resten blir bare ståendes, liggendes, flytendes, rotendes, og i veien,- helt til jeg får tvunget min bedre halvdel og mine "rote- og gidder ikke hjelpe til sønner" til og rydde for meg. Tre soverom har havnet i stua og gangen. Man må klyve under, over og går rundt og forbi for og komme inn i stua:DDDDD Er jeg heldig, så er det ryddig til jul,- når jeg finner frem pisken og megafonen min. Må bare lete det frem først:DDDD Ellers må jeg bare få okkupert bilen en dag, og få fyllt den opp og få kjørt en tur på fyllinga. I mellomtiden driver jeg med mine prosjekter, sånn omtrent 5-6 om gangen. Ble ferdig med to i helgen, og er veldig fornøyd med det:DDDD Har forresten funnet frem gardiner og lagt dem i box, så de er klare for henting i morgen. Klemz

Heidi sa...

heilt fin og normal....trur eg. Iallefall kan eg melde meg inn i klubben for "altfor mange prosjekt på gang på ein gang". Men kanskje ikkje så dumt, for det blir jo til slutt ferdig mange ting på ein gang, nesten iallefall, og då har vi plutseleg fått gjort ein heil del.;-)

Villa von Krogh sa...

Ler godt! Som om å lese om meg selv!
Haha... Søte er vi da...

Klemmer

Crinoline sa...

Det feiler deg ingen ting;Elin.Mange baller i luften samtidig,men slit deg ikke ut.Synes lappene du har bestilt er helt fint.Disse får du bruk for etterhvert.Nydelige bilder,som alltid.Klem

FlorasFrue sa...

Å, gjett om jeg kjenner meg igjen! Og det værste er at dagen går så fort.. skulle bare strikke, vaske, stryke, male og hekle litt og så var liksom hele dagen gått...!!
Nydelige ting du viser :)
Klem

sylvia sa...

hei på deg.
ååå sånn er jeg å,hihi kan holde på med 1000 ting,å blir ikke ferdig,det eneste en oppnår er et rotete hus hihi,men gurimalla å moro.
ha en fin kveld,
klem fra sylvia

Fro (Idyll på landet...) sa...

Hihi...så herlig! Jeg kjenner meg SÅ godt igjen - jeg begynner med ditt og datt, og så tar det en evighet før alt blir ferdig. Skjønner ikke at jeg ikke kan lære og ta en ting av gangen...men, men...sånn er det vel bare.
Håper du har en fin kveld!
Klem

Frieblonder sa...

herlig! hihi..godt det er flere av oss! Sy en søm, gjøre alt mulig annet, sy en søm til. Fordelen er vel at en ikke blir lei den ene tingen ;o)

Kos deg med prosjektene dine! Gleder meg til å se resultatene :)
klem fra frieblonder

Datt sa...

Aiai, du har en grusom sykdom som kalles Kreativitet... Uhelbredelig...

InstatreffNorge sa...

Hihi kjenner meg såå igjen! Har tusen prosjekter på gang og alt blir litt halvveis..noe blir heller aldri ferdig..har et skap fullt av halvferdige prosjekter:P
Syns du er flink jeg vennen:)

ha en flott uke med alle prosjektene dine:)

Klemmer

Frøken Jægers Hus sa...

ha ha hi hi! Du er bare herlig! Kan gjerne ha mange prosjekter men ikke mange blir ferdigstilt på kort tid og da blir jeg bare ulykkelig, så jeg vegrer meg med å sette igang med noe. Ja, jeg skjønner ikke de som greier alt dette samtidig! Jeg skulle ønske jeg hadde evnen:) Akkurat nå går det jo mye tid på å lese andres blogger.
Klem, H

Skogslyckan sa...

Du är inte alls unik. Tror vi är många som känner igen oss. Men jag tror jag kanske har lugnat mig lite med åren. Stannar upp och tänker efter lite, vad som är viktigast att börja med. Ha ha jag har nog blivit gammal och tråkig!
Kram Pia

Sommerhuset i bakken sa...

Det må jo være fantastisk å ha så mye energi. Skulle ønske det smittet litt over på meg...hi...hi..
Lykke, lykke til med alt du skal gjøre. Det skal bli spennende å se resultatene ;-)
Flotte bilder du har lagt ut.

Jenny sa...

Hej!
Känner igen mig i det du skriver;)

Fina bilder!

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Klem Jenny

Solveig (Svingenslillehus) sa...

hehe :) Vet du hva jeg kjenner meg i gjen i det su skriver, snuppa :) Sånn er jeg å.. ørti ulike gjøremål, og ting som ligger på vent :)

Men du verden for noen herlige bilder du viser!

Ha en flott Kveld :)

Klem fra Solveig

Moccamamma sa...

Hei! Takk for koselig kommentar hos meg :)

Mange jern i ilden.....nja, ikke så mange jern som idéer....jeg er dårlig på iverksettingsbiten....men, har feks en pose med hekleoppskrift og en lapp som er halvferdig....skulle liksom hekle lappeteppe....for det er jo så fiiint :) På syrommet står en flunkende ny symaskin, stoff ligger i pose fra Stoff og Stil......Og rundt i huset finnes mangt et tilfang til kreative aktiviteter.....så, vær glad du får gjort litt, selv om du hopper fra det ene til det andre.....

...og når sjansen en gang byr seg, ta mot til deg og spør mannen med skapet om han vil bli av med det. Du kan ikke få noe verre enn et nei....sa hun som aldri tør spørre om noe :) Ha en fin uke :)

Moccamamma

Kaoskontroll sa...

Hehe... jeg ser deg for meg der du spinner fra det ene til det andre. :) Men for å besvare spørsmålet ditt; Ja, jeg er nok veldig slik selv. Men ok, jeg kan ikke strikke, så det utgår. ;)
Av og til tenker jeg at jeg ikke kommer dit jeg vil med viktige ting, fordi jeg har så altfor mye på gang samtidig at det som faktisk er viktig ikke får nok prioritet.

Jeg likte forøvrig at du har skaffet deg ditt eget "varemerke". Hvorfor skulle du ikke bli litt Chanel? :) Om ikke så stor, så NOE du kan ha glede av og være stolt av å sette ditt merke på! Jeg tror på deg! :)

Klem

Karna sa...

Ha ha ha...kjenner meg VELDIG godt igjen, har alltid MANGE prosjekt på gang, syr litt...maler litt...lager litt mat...leser litt...rydder litt...begynner på nye ting hele tiden, så du er nok helt normal...=0)

Mitt hvite hus sa...

Herlig ELin... ingen ting i veien med deg... bare veldig engasjert og masse energi...

kos deg med alle gjøremål... og jammen får du det ikke til også..

klemmer )=)

Unknown sa...

Takk for hyggelig kommentar fra deg. Jeg kjenner meg igjen med å ha mange baller i luften.
God uke til deg.
Klem...Ellen

Viola sa...

Här sprudlar det energi och kreativitet som vanligt..ska åka till oslo på söndag, har du några tips och ge mig om butiker där..stannar till tisdag eftermiddag, ska hälse på sonen min några dagar och när han är på jobbet sitt så måste jag ju besöka trevliga interiörsbutiker, ha en fin dag, kram

h.espe sa...

Hi, hi, hi, hi - kjenner meg veldig igjen - du er så langt fra alene om å ha det slik..;o) Jeg begynner på veldig mye, noe fullfører jeg raskt, andre ting bruker jeg unødvendig mye tid på, og noe blir aldri fullført...

Kos deg med alle dine herlige gjøremål vennen!

Klem fra Hildegunn

Hanne Mette sa...

Du er nok veldig normal, eller så er vi litt unormale alle sammen. ;) Du skriver så morsomt at jeg må le litt her. Kjenner meg igjen i stoff-problematikken. Veldig glad i å kjpe stoff, men sjelden jeg gjør noe med alt det fine stoffet...

En dag vet du....

Fru Andersen sa...

Guuud som jeg kjenner meg igjen, alt på en gang og helst skulle det vært ferdig i går! Innimellom må jeg jo gi ungene mat også, for et slit, hihi, neida, det er jo stas å ha noe å gjøre også da. For å kjede seg, DET vet vi jo ikke hva er for noe!

Ha en effektiv ettermiddag!

Siljes Hobbyrom sa...

;o) Ser at det er mange som kjenner seg igjen. Og jeg kan jo ikke annet enn å føye meg til rekken ;)

For øyeblikket står det faktisk INGEN oppussingsobjekter på stuegulvet som er halvferdige (minus en kommode som skal være der da, som er påbegynt;) Er alt for dårlig til å gjøre ferdig det jeg har begynt på før jeg starter på neste... Men er hvertfall ingen fare for å kjede seg ;))

Ha en super kveld !

Klem Silje